2. Mișcarea

slider_3_aerobic_2

Viața modernă pe care o ducem în prezent, sedentarismul, tehnologia, alimentația nesănătoasă, au redus semnificativ mișcarea regulată și sportul. O condiție fizică bună, înseamnă sănătate și are capacitatea de a preveni mai multe boli. În momentul în care organismul nostru face mișcare, celulele corpului se alimentează cu oxigen, circulația sângelui devine mai intensă și se ard mai multe grăsimi și glucide, care duc în cele din urma la scaderea conținutului de colesterol din sânge și la scăderea în greutate. Pe durata unor exerciții sportive metabolismul se menține ridicat, pentru perioade mai lungi de timp, musculatura se întărește, scade riscul de cancer și previne apariția bolilor sistemului locomotor.

Pentru a-ți păstra o condiție fizică bună nu este neapărat să practici un sport, însă poți folosi scările în loc de lift și mersul pe bicicletă, pentru a-ți desfășura activitățile zilnice. Persoanele care fac sport regulat sunt rezistente la efort fizic și se simt mult mai bine. Pentru a te menține permanent în formă fă sport, fie pe cont propriu sau fie în grup. Sportul este mai distractiv daca este făcut în grup și te ajută să socializezi. Pentru a face mișcare ai nevoie de o îmbracăminte adecvată, care să permită mișcarea și să lase aerul să circule liber pe langă corp. În continuare voi menționa câteva aspecte care să te ajute la construirea unui stil de viață sănătos.

Persoanele care prezintă exces de greutate, diabeticii, sedentarii, cei cu hipertensiune și fumătorii cu valori mari de colesterol în sânge, va trebui să înceapă antrenamentele sportive treptat, pentru a evita extenuarea. Se recomandă aproximativ 20 – 40 de minute pe zi de 3 – 4 ori pe săptămână. După ce faceti efort, cantitatea de apă din organism este eliminată prin transpirație, astfel este necesar consumul de lichide, pentru ca apa să fie recuperată. Fiecarei persoane îi este potrivit un anumit tip de activitate sportivă, și e necesar să ținem cont de vârstră, mobilitatea și condiția fizică a fiecăruia.

Sălile de fitness și aerobic au diferite clase în care mișcarea se face în grup, pentru a fi mai distractivă. Clasele de forță sunt activități de aerobic care necesită consum mare de energie, și aport ridicat de oxigen. Clasele de cardio, sunt pentru persoanele care nu au mobilitatea foarte bună, și se recomanda celor care vor să își tonifice corpul, și să își îmbunătățească capacitatea de concentrare.

IMG_1050_1200x800

Avantaje ale exercițiilor de fitness și aerobic:

  • Menținerea și îmbunătățirea sănătății;
  • Tonifierea musculaturii;
  • Scăderea in greutate;
  • Îmbunătățirea condițiiei fizice;
  • Îmbunătățirea funcției fizice și cardiace;
  • Creșterea forței musculare;
  • Stimulează imunitatea organismului;
  • Reduce riscul unor boli ale sistemului locomotor.

Aerobicul este practicat cel mai frecvent de către femei, în general pentru pierderea kilogramelor în plus, pentru a avea o stare de spirit mai bună, și pentru oxigenarea creierului. În momentul în care practicăm un sport trebuie să ne planificăm foarte bine pauzele, pentru a permite corpului să se odihnească, mai ales după un antrenament intensiv. Pentru a evita accidentele, trebuie să se respecte faza de încălzire, si la final sa facem câteva exerciții de stretching pentru a ne relaxa musculatura. Oxigenul este indispensabil vieții. Este în regulă să folosești o sală de fitness sau aerobic pentru a face exerciții sportive, dar pentru o stare de spirit mai bună îți recomand să faci exerciții sportive în natură.

Sportul reprezentă o consecință a eliberării unor hormoni responsabili cu starea de bine. Este recomandat atât pentru sănătatea fizică cât și pentru cea mentală, și are ca rezultat gânduri pozitive și creative. O dată cu îmbunătățirea circulației sângelui și secreția de endorfine, se generează o stare de bine. Alimentația sănătoasă, combinată cu exercițiile sportive te ajută să învingi sedentarismul, și te convinge că sportul îți antrenează atât trupul, cât și mintea, pentru a te simți bine în pielea ta. Dietele pe care le urmezi zilnic trebuie să se adreseze sănătății și nu pierderii în greutate, deoarece, avem nevoie de o cantitate mare de antioxidanți, fibre, calciu, aminoacizi și proteine, pentru ca organismul nostru să facă față poluării și stresului din mediul în care ne trăim viața în de zi cu zi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.